הקראה חד פעמית למחזה "חלומות אומללים"

מכתוב, תיאטרון יפו ותיאטרון אלסראיא מזמינים את הקהל הרחב להקראה תיאטרלית חד פעמית למחזה הסורי "חלומות אומללים" מאת המחזאי הסורי סעדאללה ונוס ביום חמישי 4.5.2023 בשעה 19:00.

במסגרת פסטיבל הוויה هوية לתרבות וזהות ערבית, הנכם מוזמנים להקראה תיאטרלית חד פעמית למחזה הסורי:

 חלומות אומללים

מאת סעדאללה ונוס

ביום חמישי 4.5.2023 בשעה 19:00

במפרץ שלמה 10, יפו

עריכה ובימוי: יגאל עזרתי

עיצוב: אורי און

שחקנים: ראודה סלימאן, סימה ותד, רביע ח'ורי, בסיל אבו ג'בל, ראמי סליבא

| ההקראה תתקיים בשפה הערבית עם כתוביות בעברית |

חלומות אומללים הנו מחזה חברתי נוקב שנכתב בשנת 1995, בשנות חייו האחרונות של ונוס, אשר סובב סביב דמויותיהן של שתי נשים, מארי וע'אדה. שתיהן חיות עם בעליהן, ובעוד נסיבות חייהן שונות, מציאות הדיכוי שבה הן חיות מחברת ביניהן. בכתיבתו הביקורתית והאמיצה יוצא ונוס נגד החברה הפטריארכלית על כל חולייה – ההשתקה, הדיכוי, האלימות, הבורות, הכניעה והציות – חברה המביאה ליחסים מעוותים בתוך המשפחה, הפוגעת בנשים, בילדים ובחברה כולה, והמתמצה במצב האיום שבו אפילו החלומות נותרים אומללים.

סעדאללה וַנוּס (1997-1941) נחשב לגדול המחזאים הסורים של המאה ה־20 ולאחד המחזאים החשובים והפוריים בעולם הערבי. חִצי הביקורת הפוליטית והחברתית שכיוון במחזותיו אל עבר משטרים ערביים אוטוקרטיים ואמונתו כי התיאטרון חייב לשחק תפקיד בשינוי חברתי־פוליטי אפיינו את אישיותו ואת כתיבתו. בשנת 1996, שנה לפני מותו, בחר בו אונסק"ו לכתוב את הנאום המרכזי של יום התיאטרון הבין־לאומי. ונוס היה למחזאי הערבי הראשון שנבחר לעשות כן.

כמקובל בסדרת מכּתוּבּ – مكتوب, המחזה תורגם בעבודת צוות דו־לאומית ודו־לשונית. בצוות השתתפו המתרגם נתנאל סילברמן, עורכת התרגום כפאח עבד אלחלים ועורכת הלשון אמירה בנימיני־נבו.
פסטיבל הוויה – هوية מתקיים בשיתוף בין תיאטרון יפו ותיאטרון אלסראיא הערבי בין 3-6 במאי, 2023. לתכנית המלאה של הפסטיבל לחצו כאן.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *