كوشان קושאן
מחמד נפאע

הקונטרס שלפניכם – קושאן – מחזיק חמישה סיפורים קצרים של הסופר המנוח מֻחַמד נפאע (2021-1940). נפאע (אבו הִשָׁאם) הוא בן בית ג'ן, הכפר המושלג הממוקם באחת הפסגות הגבוהות בגליל העליון. הוא למד ספרות עברית וספרות ערבית באוניברסיטה העברית, ובצעירותו הצטרף למפלגה הקומוניסטית הישראלית. הוא שימש כמזכיר הכללי שלה במשך עשור, ואף כיהן כחבר כנסת במשך שנתיים.

אף על פי שנפאע פרסם בחייו גם נובלה ומחזה, הוא נודע בעיקר כאומן הסיפור הקצר. רוב סיפוריו התפרסמו בבמות של המפלגה הקומוניסטית, בעיקר ביומון "אַלאִתִּחַאד" ובירחון הספרותי "אלג'דיד". קובץ סיפוריו הראשון ראה אור ב־1976, ובמהלך השנים הוא פרסם עוד שבעה קבצי סיפורים. סיפוריו של נפאע תורגמו לשפות שונות וביניהן אנגלית, צרפתית, רוסית, ספרדית וגרמנית. שישה תרגומים של סיפורים פרי עטו ראו אור בעבר בעברית, שניים מהם בקובץ בלשון כרותה שיצא לאור במכּתוּבּ- مكتوب.

הסיפורים בקונטרס תורגמו במודל התרגום-בדיאלוג של מכּתוּבּ – مكتوب; מלאכת התרגום נעשתה בחמש קבוצות, שבכל אחת מהן היו חברים מתרגמים יהודים וערבים. העבודה על התרגום נעשתה בסדנת מכּתוּבּ לתרגום, שנמשכה שלושה ימים, בספטמבר 2023 והתקיימה במרכז משכנות שאננים בירושלים.

לקריאת אחרית הדבר לרכישה